ALALALNYA

Honey I'm hooooooooooooome!

Ja, då var jag hemma i sverige igen efter en helt UNDERBAR vecka i Alanya! Jag var där med 3 tjejkopmisar som gick i min klass på högstadiet. Varav B en av dem. Dem tre valde samma gymnasium, medans jag valde ett annat, men det är kul att vi fortfarande har kontakt. Det är npg mest Bs förtjänst, jag hade nog inte pratat på mycket med dem andra två annars. Varför vet jag inte, men det var så at jag var alltid närmast B under högstadiet.

Wellwell, ska jag berätta lite om resan då. Det blir nog inte så långt för det var nästan samma visa varje dag.
Hotellet var fint, låg på gångavstånd från centrum och stranden, så det var rätt lungt, vilket är bra. Vi blev kända som partytjejerna för vi festade varje kväll, haha. Det var nämligen ett familjehotell. Vi fixade de flesta luncherna på hotellet själva, NUDLAR! MMM och en dag åt vi ris med bearnesås(ingen höjdare...). Det gick åt 24 ägg på en vecka för vi gjorde omelett och äggröra också.
Annars åt vi rätt ofta på McDonalds, haha. Billigt och bra! Vi var stammisar där.
Första kvällen åt vi på Istanbul Steakhouse där vi blev vänner med några kypare som senare följde med oss ut och festa.

Dagarna såg ungefär ut såhär:
Vakna vid 12 (JAG SOV TIL LHALV ETT EN DAG, DET HAR JAG ALDRIG GJORT INNAN!), frukost, poolen, åka vattenrutchkana! (B stukade tummen när hon åkte.. haha..tur var det i slutet av veckan) Äta lunch vid 4. Sen vet jag faktiskt inte vad vi gjorde....Senare så gjorde vi oss i ordning och gick ut och åt. Sen hem till rummet och fixa oss för fest och förfesta! Sen stack vi ut vid 11-12. Vi var mycket på en klubb som heter Havana. Varje kväll faktiskt, fast vi var på andra med.
Sen gick vi hem när klubben stängde, vid 3-4.. var hemma vid halv 5. Klockan 5 började första bäneropet. haha. Men blev rättså trött på dem ropen efter ett tag..

Sängarna var stenhårda.. fick ont i axlarna och höfterna när man låg på sidan..

jaaaa. Sen hände det ju några saker som var lite annorlunda. En kväll när vi gick hem frpn havana, så hittade vi en plånbok på trottoaren. Den visade sig tillhöra en turkisk transa som var lite längre fram på gatan. haha dem blev vääldigt glada! Jag kunde inte sluta att stirra på dem, jätteopererade med massa smink och slampiga kläder och så var dem rätt fulla..  Heh. Men det var lite kul.
Vi var på en båtresa med en "partyboat" och åkte och badade(det var dag 2), det var sjukt trevligt. Dem som jobbade på båten var ju lite speciella om man säger så.

Kulturen är vääldigt annorlunda från svensk, synen på kvinnor är ... det är störande tycker jag. En sur gammal gubbe slog till mig på armen helt utan anledning och grumlade något på turkiska. Och jag tycker det är så .. frustrerande, jag förstår verkligen inte deras tro och religion. Varför ska kvinnor gömma sitt hår och bara göra som deras män säger till dem, medans männen kan göra i princip vad de vill!?
När vi gick i stan så kunde bilarna stanna för att glo och en bil följde med 2 killar efter oss och sa "One night please!" och det var jättemånga som visslade och gav räliga blickar.. Kändes som vi tjejer bara är ett sexobjekt. Det var lite obehagligt.
Jag respekterar deras kultur och de får tro på vad de vill, men jag förstår det inte...

Sista dagen var vi runt på nästan alla klubbarna i det området. James dean, Hollywood, Doors, Latino, Robin Hood, Bellman och såklart Havana. Sista kvällen var riiikitigt kul! Fast det var motigt att förfesta.. "ska jag verkligen dricka idag igeeeen...?" tänkte jag. Haha. Men jag blev bara bakis EN enda dag! Wow.
Just nu kommer jag inte på mer att säga om resan. Vi blev inte ovänner en enda gång(lite gnälliga och irriterade bara) och vädret var kanon hela veckan! Amazing!

Men det var SÅÅÅÅÅÅ skönt att få komma hem sen, till min MJUKA säng, svensk mat, min familj och kompisar och eltandborsten och inga jobbiga försäljare!
En vecka is enough. Men jag gör gärna om det anytime.

 Havana!

Kom hem till min lilla by vid 3 på natten, klockan 9 hoppade min älskade fina underbara hund upp i sängen och väckte mig. Att sova i min egen säng var som att sova på mjuka fluffiga moln! Har sovit på solstolar, stenhård säng och flygplansstolen på en vecka, inte bekvämt. Var bara hemme igår, åt massa blåbärscheesecake som hade blivit över från när mamma o pappa hade gäster här hemma. Smarrigt.

Idag var det aningen segt att gå upp vid 7...... haha så jag var sjukt trött idag. Kändes som jag gick på autopilolot i skolan idag. Har missat mycket i Digitalt skapande, samhäll, fysik, matte och webbdesign tror jag.
PALLAR VERKLIGEN INTE FYSIKPROV PÅ ONSDAG. Slutprov. Gaaaah.
Imorron ska jag på fysikplus... hoppas att jag lär mig hela kursen då. Och imorron ska jag köpa biljetter till studentefterfesten, det får jag inte glömma.

Just nu gör jag allt förutom att plugga fysik. Ska göra det nu.

Hatar att jag bara kan lyssna på spotify i 7h till denna månaden.... SUCKS! Får bli grooveshark och youtube ist.

BTW.
JAG FICK JOBBET PÅ ICA MAXI! Fick mail av mamma o pappa när jag var i turkiet, de skrev att dem inte hade fått tag i mig på min mobil(hade den i flygplansläge bara så at ingen där hemme skulle spamma mig med sms för det skulle bli dyyyrt) så då hade dem ringt hem o sagt att jag har fått jobbet och att dem ringer denna veckan istället för att snacka om schemat!!
Hur bra är inte deeeeeeet!!?!? Jag har med mig mobilen överallt nu. haha. Klaaaad!

Nu ska jag minsann plugga. Är trött i ögonen av datan  och mina fingrar orkar inte skriva mer. Sen ska jag sova tidigt... Godnatt osv.

Dagens låt: Sweet child of mine - Guns n Roses
2011-05-09 @ 18:37:30 Allmänt Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0