prosit

Tjabba.

Tisdag idag. Har jag jobbat idag, neee. Har inte jobbat sedan förra onsdagen. Dem har inte ringt in mig en enda gång.. wellwell. Vet att jag har mycket me rjobb i december, så de e bra. Men oj vad lite lön jag kommer få nu nästa löning den 10e december..
Rätt skönt o vara lite ledig dessa dagarna också, men mest med tanka på att jag är jäääätteförkyld.. Usha. Har inte varit förkyld på länge, så det var väl dags nu. Hade hellre haft vinterkräksjukan, då hade man tappat några kilo istället. Nu mår jag bara hängig o snuvig o kan inte träna, bara sitta hemma, äta o kolla på film..
Idag kollade jag tex på When in Rome. Gosh vad josh Duhamel är sccchnygg!!! Blev sugen på att se den nu mest för att jag o B snackar om att boka en resa till rom snart. Bara över en helg, det kommer kosta rätt så mycket, men man måste ju leva lite, eh?

Överlevde stormen i söndags btw. Hela släkten skulle egentligen till mormor på första advent middag.. men ingen vågade ge sig ut i stormen, jag tyckte synd om mormor så jag föreslog att jag o mamma åker dit på måndagen istället, så slipper hon ha så mycket mat över. Så det gjorde vi. Mormor tyckte att min tatuering var fin, inget att skämmas över sa hon. haha Det är en komplimang.
Så istället för mormors adventsmiddag så åt jag o min familj hemmalagad pizza istället. Muums.

Lördag, nu går jag dagarna baklänges, men what a hey.. Hände inte så mycket. Hemma, förkyld. Men jag o min lilla söta syster bestämde oss för att se bio. Så vi bokade biljetter till I dont know how she does it, o sen åkte vi in med pappa som släppte oss vid filmstaden. När vi kom dit o hämtat ut våra biljetter så säger damen i kassan att bion visas på den andra biosalongen i stan... på entre. Så vi får gå några kilometer i regn o rusk väder... Så kvällen startade inte så bra. Men det blev bra ändå. Jag har en sån bra syster. Sen tog vi buss hem.

Torsdag o fredag. torsdag, fikade med en kompis från skolan som jag inte sett sedan studenten, trevligt. Sen åkte jag direkt till ett shoppningcentret i dne lilla byn där jag bor som hade kvällsöppet o där träffad ejag en kopmis så shoppade vi lite.
Fredag. Mamma o syster mådde inte bra, pappa jpbbade. Jag var förkyd men kunde iaf stå på fötterna. SÅ jag fick ta hand om det mesta denna dagen. Städade, startade diskmaskinen o värmde mat i mikron. Sen gick hjag även iväg till ica o handlade mat, kundeinte gå hem med alla kassarna så pappa fick hämta mig o köra mig hem. Sen åt vi kebab.

Så, thats about it sedan sist jag skrev.
Nu är jag ledig tom fredag, då jag ska jobba hela helgen. Dte är även personalfest på lördag, det ska bli intressant. Hoppas att jag är frisk o så då!

Om 2 dagar är det december! Åh mysiga december! Förutom att det är så fruktandvärt svårt att hitta en bra dag att fira min födelsedag med alla julförberedelser.......Jag vill fira det en dag då alla mina nära o kära vänner kan vara med. Och så att det blir en bra blandening med killar o tjejer. Min plan är att äta på en restaurang o sen en utgång. Men sen måste jag hitta en dag då jag ska fira med släkten också.. mamma sa att det kanske vi kan ta i januari. men hell no. Vill ha mina födelsedagspresenter o mitt födelsedagsfirande i samband med min födelsedag. Så det blir lite av ett pussel... Förhoppningsvis faller bitarna på plats o allt bli bra!

Hoppas det kommer lite snö snart!

Finns inte mycket mer att säga. Nu ska jag lägga mig o vila, känns som jag har feber igen... Blö.

Dagens låt: We all want love - Rihanna
2011-11-29 @ 16:04:17 Allmänt Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0