éñ véckà

Hej

Oj vad dålig jag är med att uppdatera. Menmen. En snabb(snabb beroende på vad du jämför med...) sammanfattning på de dagar som gått sedan sist, även om det inte hänt något väldigt intressant precis.

I onsdags satt jag i kassan igen, denna gången med en baxing 30 åring typ. Det gick bra, sen fick jag även vara med om stängning. KLockan 22.15 kom jag därifrån o cyklade hem. Hade följe en bit med 2 andra kollegor. Tror jag cyklade förbi min grannes hus samtidigt som det var inbrott där.. Men det fick jag inte höra förren dagen efter.

Torsdag. Då var jag leeedig, och det var nice. Sov länge, var en runda om affären och köpte ny kalender och bokade tid hos en optiker, chillade, kollade film(bridget jones), tränade på crossen OCH sprang en runda, duktigt. Jag är duktig med att vara nyttig, klart jag tar EN chokladbit när det bjuds på det, men jag är duktig!

Fredag. Sprang en runda, kollade film (freaky friday) , sen var det planerat att mamma och jag skulle handla massa nyttig mat på ica, men hon fick migrän och ville inte handla. Men jag skulle vara med o handla för jag ville kontrollera vad som hamnade i kundvagnen så jag vet att det är sånt jag vill äta. Så jag rinde en kompis som fick följa med mig och storhandla. Det var roligt att handla faktiskt, förutom att dte var så otroligt mycket folk i butiken. Men jag kände mig så vuxen haha, och jag klarade av att betala själv. Vuxenpoäng! Köpte naturdiets shake/smootie. 3 för 55 kr. Har druckigt en i choklad, den var godare än väntat. Har en i blåbär och en i någon rosa frukt smak. Ska bli spännande.
I will get skinnyyyyyyyyy.
Sen skulle vi på middag hos några släktingar som kommit ner till sverige från italien. Jag var den enda under 50 år där.. heh. Först bjöds det på någon pasta med spenatfyllning och tomatsås, som jag åt. Frågad einte vad det var för fyllning i pastan förren jag ahde ätit upp. Det var något spenataktigt. Men tro det eller ej, det var faktisktt gott. jag åt 2 portioner. Inte allt för stora dock, men jag blev mätt. Sen fikc jag reda på att det bara var förrätten... ajdå. Men huvudrätten var någon köttfärsliknande grej(som inte alls var god, jag åt några tuggor, men sen fick jag höra allt som var i den och då kunde jag inte äta mer....) med abourgine(som jag kan äta). Så det var nog rätt bra att jag blev mätt på förrätten. Haha. Sen efterrätten var melon i apelsingele typ, det var waaay utanför min safetybox. så det kunde jaginte äta. Jag hade ju varit då duktig med det andra ändå. Sen kom vi  hem o då sov jag så gott. Sover alltod gott när jag druckit vin.

Lördag. Jobade 10 - 18. Träffade S, som jag inte sett på jättelänge, så det var trevligt att se han. Han ser ju så bra ut. Behövde prata med han för jag hade nämligen fått hans lönelapp hemskickad. Vet att jag kunde gått o lagt den på hans brevlåda direkt, men där fick jag iaf en ursäkt att prata lite med han. Smart vaa.
Det var fösta gången jag satt i kassan själv. En stor dag. Men det gick bra, hade någon i en kassa i närheten som jag kunde fråga om det var något. Så det gick bra. Sen när S slutade för dagen kom han o handlade i min kassa. Hih. 
När jag slutade klockan 18 var jag ganska vrålhungrig, drack chokladshaken till lunch, en banan och en macka. Så då var det hämtmat som gällde. Men jag ttror jag gjorde ett bra val som tog kycklingspett och RIS. Istället för pommes. Jag fick kämpa med att säga ris... men det var gott det med. Sen kollade jag pappa och min syster på Nothing Hill. Bra film! Åt EN toblerone bit bara. Sen skulle jag sova. Men ack så dåligt jag sov.

Söndag. Jobbade 8.30 - 15.00. Det var en låång dag tyckte jag. Satt i en udda kassa, så det var inte lätt att få kontakt o prata med någon.. Hade bara 20 minuters rast på hela dagen.. För lite. Och jag var såå trött hela dagen o jag märkte verkligen att ush vad dåligt jag ser. Glad att jag ska till optikern snart! Vill ha linser! Sen direkt efter jobbet kom pappa o hämtade mig för då skulle vi iväg och spela match trodde vi. Men när vi kom fram visade sig att det bara var gemensam träning med några tjejer från ett annat lag. Och jag var så opepp så det fanns inte. Det berodde på att jag var så fruktansvärt trött, och jag hade ont i huvudet, så jag kunde inbte vara med. Jag låg på golvet bredvid istället..
Sen kom jag hem så lade jag mig i sängen och höll på att somna, sen åt vi god wook på kvällen. Bami goreng tror jag det hette, smarrigt. Jag åt allt i wookblandningen förutom de stora morotsbitarna och brokollin. Framsteg där med. Det var gott med mat, hade bara hunnit äta en macka och en banan på min 20 min lunch.
Sen kollade jag på awkward på mtv, jag gillar det programmet!!
Och sen kollade hela familjen på United 93 för att minnas den 11 september för 10 år sedan. Ush. Kommer ihåg när jag kom till skolan o alla snackade om det.. Att dte redan har gått 10 år. Sjukt.

Måndag, idag. Egentligen skulle jag vara ledig, men dem ringde in mig. Jobbade 9-13. Ett rätt lungt pass. Hade mina glasögon på mig idag, pallade inte ha ont i huvudet och se suddigt. Det var fantastiskt så bra jag kan se när jag har dem på. Längtar tills jag får linser! Dock hade jag ingen rast alls, vilket är rätt segt. Samma kassa i 4h i sträck.. Sen kom jag hem, åt en fruktsallad och en macka med keso. Fast keson varinte alls god. Föll inte mig i smaken alls.... Kall gegga utan smak. Nejtack. Men nu vet jag det iallafall. Så jag tog en macka med ost o skinka isället, mycket godare.
Sen kollade jag ¨på tv, sen somnade jag o vaknar en halvtimme senare för att min syster kommer hem. "HALLÅÅÅÅ?, HALLLÅÅÅÅÅÅÅÅ? ASSÅ VET NI VAAAAAAD, JAG HATAR ATT VARA FÖRKYLD ..osv. " Otroligt så högt hon pratade, visst hon visste inte att jag sov, och jag ska inte sova mitt på dagen så det var väl bra, men man behööööver väl inte skrika...
Sen sprang jag en runda, tog en dusch, åt mat o nu sitter jag här.
Ska gå en runda med B sen, annars ak jag väl städa o kolla på csi.

Imorron är det tisdag och då är jag ledig! Dem frågade om jag kunde jobba, men det krockade med min optiker tid. Jag ska på synundersökning för linser! Det kommer nog att svida lite i plånboken, för mina föräldrar kommer inet att betala något av det. Jag ha rinte frågat dem, men dem har sagt dte ändå. Du får fixa det själv sa dem. Sen när jag sa att jag fixat tiden så sa dem att "ja om du vill betala det som det kostar  får du göra det". Det får jag väl, jag vill ju kunna seeeeeeeeee! Ska be om billiga månadslinser då haha.
Ska nog köpa hårfärg också. Sugen på lite rödaktigt. Så jag ska tona det mahognybrunt! Spännande, men det blir nog bra. Fast hur det går ihop med mina röda ica kläder återstår att se..

Till sist vill jag bara säga grattis till min underbart fina, söta, håriga lilla älskling som fyller 6 år! Sjukt vad tiden går fort... känns som hon är 3-4 år .

♥♥♥

Dagens låt: Criminal - Britney Spears
2011-09-12 @ 18:47:07 Allmänt Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0