whadup

Hejhej!

Ännu en gång var det ett tag sen jag skrev, och ännu en gång har jag bra saker att berätta!

HAR HAR BLIVIT ANTAGEN TILL COLLEGET I LA!!!!!!! Så i augusti flyttar jag till andra sidan jorden, for sure! Whaat liksom?! Så är sjukt extited! Kan inte riktigt fatta det än.. Får snart mitt acceptance package i brevlådan o sen ska jag söka visum.
Har tagit kontakt men en annan tjej som också kommit in på skolan från skåne! Det är inte så många från skåne verkar det som. Så förhoppningsvis ska vi ta samma flyg dit, o det känns ju bra! Sitta helt lonely på ett plan mot min framtid i LA i 10 h känns ju lagom lustigt.. så blir skönt med någon som lär känns likadant! Hon verkar vara en kul o snäll tjej iaf!

Den senaste veckan har det varit mest collegegrejer, inte jobbat så mycket. Sjukt att ibland ringer dem varje dag, sen kan det gå långa studer utan att dem behöver mig. Nu känner jag att JAG behöver jobbet, för jag behöver pengarna. Har så sjukt mkt utgifter, som jag sa i förra inlägget, då hade jag betalat 14000, nu har det till kommit 2500 i bekräftelseavgift, 600 kr för seminariet, 200 för busskort, och sen kommer det till komma typ 780 för linser, visum kommer kosta typ 700 och sen riskettan..... och ska man ha råd till att ha skoj också ju... Så denna helgen fick jag avstå festligheter. Förra helgen såg jag american pie på bio (sjukt kul!) och sen utgång på lördagen. Det gick år mer pengar än nödvändigt i lördags kan jag säga.. hade dessutom inte jättekul. B var nykter, hon skulle köra, så hon ville hem tidigt.. vi var där i max 2 timmar... Att jag ville stanna sket hon i, då skulle jag få ta taxi hem.. men det hade jag ju inte råd med.. så det fick bli hennes vilja igenom igen...

Igår var det tänkt att vi skulle ut o bara chilla på en bar, vilket hade varit bra. Jag skulle inte dricka något, bara vara där o va social, o då skulle bara bussresan in kosta, vilket skulle vara helt ok. Men sen ändrar B planerna för hon vill ut, o eftersom hon alltid har någon som gör som hon vill, så skiter hon ju i vad jag vill o kan.. Och jag vill verkligen inte lägga dem pengarna på det när jag har så mycket utgifter... Så jag fick tråkigt nog stanna hemma, medans dem andra var ute o hade skitkul. Wellwell, det får väl bli så ibland. Nästa helg är det Bs avskedsfest typ, så då måste jag ju med så då väljer jag att spendera lite pengar då ist. Sen kommer valborg nästa måndag, o då behöver man pengar då med... oorh. Money money money, must be funny..

Har blivit förkyld, igen... Blev egentligen inte riktigt frisk från förra.. så kom en ny på det. Så lika bra att bara va hemma o tat lungt. Ikväll ska vi fira mamma lite snabbt, blev inte något spec firande i måndags, det var ju vanlig måndag o min syster tränadehandboll. Så ikväll bestämmer mamma maten. Hade hoppats på att vi skulle äta på den lite amerikanska restaurangen här i byn, men mamma ville inte det.. så det blir nog kinamat från något annat ställe. Hoppas de e gott.

Nu sk jag.... um... vet inte. Läsa lite teori kankse. Var ute o körde med pappa innan, gick sådär. Ska köra imr också.

Btw kommer green days nya album ut i september!!! O dem ska göra 3 album, det första kommer i september! Spännadeee!!

Byebye!

Dagens låt: Hungry heart - Bruce Springsteen

2012-04-21 @ 13:57:48 Allmänt Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0