moment to fight

Hejhej.

Idag har jag verit leeeeedig o det var NICE! Har jobbat jättemycket på sistone, har knappt haft någon fritid, har mest jobbat kväll. Och när jag inte jobbat kväll så har jag hittat på något annat, så har inte haft tid att ta det lungt, så det var en välbehövlig ledeighet idag. Men att jobba mycket = pengar!!! Så längtar efter lönen!

Vad har hänt sedan sist jag skrev?
Tordags. Var på dejt. Det gick bra. Maten var god, samtalet flöt på bra. Han är inte direkt min typ va. Men jagska inte vara kräsen. Ska träffa han nu på fredag igen o se bio. Ska se Sherlock Holmes. Har inte sett ettan än, så får köpa den först o se den.
I fredags så jobbade jag, sen kom jag hem o så skulle  vi äta god mat. Såklart blir det hämtmat. Från ett ställe som jaginte har varit nöjd emd innan iaf.. Och det blev jag inte denna gången heller. Det var SVAMP, PAPRIKA OCH LÖK i min mat. ÖÖÖH. Det ska det inte vara! Har ätit det innan.. det är det inte i schnitzel med potatis o bearnesås. Min syster beställde samma sak, men hon fick inte massa äckligt gojs i. Blev så arg! Ska aldrig mer beställa därifrån.
I lördags gock jag upp tidigt, tränade, dushade, jobbade, slutade, hem o byta om för då hade vi gäster. Var jättetrevligt o maten var god. Det var gamla vänner till familjen, deras dotter är min gamla vän som nu är i bryssel. Dom är så fina människor om man kan säga så. Så öppensinnade och så goda och kloka. Så det är alltid trevligt att träffa dem. Dock var jag så trött emot slutet så jag var tvungen att lägga mig innan dem hade gått, hah pinsamt.. menemn, så jag somnade på studs.
Söndag var dte upp o hoppa tidigt för då vare jobb. Direkt efter jobbet så cyklade jag hem i iskall kyla o sen hem o träffa farmor o farfar snabbt o göra varm oboy som jag skulle ta med  mig till skridskobanan. Sen blev jag hämtad av B så körde vi iväg för att åka med några till. Såklart spillde jag ut halva oboyen. Argh. Hatar att stressa så. Det var kul att åka skrillor, det var längesedan, sen käkade vi McD, gott det med.
När jag kom hem så hade jag ont i halsen direkt.
När jag vaknade på måndag så fick min fruktan bekräftelse. Jag var förkyld... Inte det jag vill nu när jag är så motiverad med träningen o så... well well. Sen jobbade jag 13-22. Jobbigt.
Koom inte i säng förren mycket senare för jag spelade wordfeud med vakten på jobbet.. haha.
Skulle varit ledig i tisdags, men så ringde dem in mig. Visst kan jag jobba.
Så idag var det niiiiice att va ledig. Har bara suttit vid datorn och kollat Tv idag. Ambitiöst. Har dock letat och letat och letat efter stipendier.. hittar nada. Blir så less.. Men de e bara att kämpa på.. Har skrivit till min gamla mentor från gymnasiet och jag ska antagligen fika med henne nästa vecka. Det ska bli trevligt. Hon var den bästa läraren jag haft, och kom henne väldigt nära känner jag. O hon kanske har något tips på var jag kan hitta stipendier.

Imorron ska jag in till stan o träffa en kompis o fika. Ska bjuda henne på födelsedagsfika, skulle gjort dte i tisdags men blev tvungen att skjuta upp det pga jobbet. O så ska jag passa på att gå någpnstans där det finns en förening som delar ut stipendier o fråga vad som krävs. Förstår inte helt allt som står på hemsidan.

Ska kääääääääämpa för att få ett. MÅSTE HA ETT. JAG SKA TILL USA! Tänker inte bli kvar här och leva ett liv där jag aldrig kommer att få uppnå den lyckan jag tror att jag kan få om jag åker. Visst kommer jag att vara lycklig va, så lycklig jag kan bli om jag stannar. Men tror jag blir lyckligare om jag tar chansen och åker.
B är inte jättehjälpsam när det kommer till det om jag får säga det själv. Självklart förstår jag att hon inte kan dalta rundor med mig, men hon får gärna förklara saker för mig, acceptera att jag faktiskt inte kan alltning o att hon måste förse mig med viss information imed att det är dem som har kontakt med skolan... Får ett sms där det står typ " Du måste göra det o det för att det måste vara klart då". Hade det inte varit mycket bättre om hon kunde sagt till mig innan så kunde vi gjort det tillsammans, är så rädd för att göra fel.
Så blev lite irriteradpå det. Men vad kan jag göra. Jag får göra det själv. Jag är inte den som fattar snabbast av alla, o det vet hon. Vill inte känna mig som värsta bihanget, men om hon vill att jag ska med så får hon hjälpa mig lite, och förstå att jag behöver hjälp...
Jag gör så gott jag kan.

Nu börjar jag bli trötter. Ska natta mig o kolla tv innan jag somnar. Ska bli av med dena bajsförkylningen så jag kan träna igen. Hopefully är jag back on track nästa vecka. DÅ ska jag även sola, är bleeek som ett spöke.

Slänger in en bild på Jared Leto för han är smexig. Drömde om han en gång. Han stod utanför badrummet och kollade på när jag borstade tänderna. Wierd. Men han e schnygg.



Dagens låt: This is War - 30 seconds to mars
2012-02-01 @ 20:47:37 Allmänt Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0