UPPRÖRD, deluxe

Hejsan!

Idag har jag varit kedig och inte gjort mycket alls. Jag har filat lite på mitt stipendiebrev och har nu en bra grund iaf, det ska bara finputsas, och så måste jag be min gamla lärare att skriva ett rekomendationsbrev. Det har hon tillochmed erbjudit sig att göra, men känns ändå dumt att typ" hej, kan du skriva ner hur snäll och duktig jag är så att jag kan få ett stipendie...."..Men det löser sig, jag kommer att fråga o det får låta hur dumt som helst, hon har sagt att hon gärna gör det. Det känns som hon tror på mig och det känns bra!

Var ledig i söndags, så då åkte jag skidor med min familj. Det var trevligt! Perfekt skidväder! Sen när jag skulle lägga mig, jag kunde INTE somna! Jag var jättetrött, men jag kunde inte sova........ Jag hade jobbångest. Inte bara för att det var måndag när jag vaknade upp, utan för att jag jobbar kväll, kväll, kväll och helg. Igen. Och veckan efter det. Samma visa, fast då jobbar jag 6 dagar den veckan. Jag hinner aldrig träffa mina vänner eller min familj och jag hinner aldrig få någonting gjort. Känns förjävligt. För alla lever sina liv, har kul på helgerna osv.. utan mig. För jag jobbar. Tjänar pengar för att kunna gå på college. Jag jobbar gärna, jobbet är inte så farligt, men arbetstiderna suger. De e där skon klämmer. Och jag är så trött på jobbet atm, för det är jobbets fel att jag missar massa känns det som. Visst jag kan ju säga nej när dem kommer med ett papper att skriva på med fler tider... men hur dumt känns inte det. Men jag lovar att nästa gång dem kommer med bara kväll o helgtider så säger jag fan nej. Jag vill ha ett liv ocksååååååå.

Idag ska jag spinna. Japp. Jag avskyr det. Sitta o trampa i ett kvavt litet rum med massa svettiga människor till musik som inte är jätte bra, och dessutom är sadlarna så sjukt obekväma.. Men kicken man får efteråt! Endorfinerna sprutar ur öronen. Mår greeat! Därför ska jag spinna! Beach 2012!

Är sååååååååå irriterad på B för tillfället. Hon är bara så egoistisk(det är ett rätt starkt ord o hon är det inte alltid, men nu! Det ät nog mest för att A gör allt som hon gör, så därför tar hon inte hänsyn till vad andra vill, så länge hon inte är ensam så.), jag kommer sist i allt. Min åsikt spelar ingen roll, vad jag vill är inte viktigt, när jag frågar är jag irriterande, när jag har problem är dem obetydliga och när jag blir sur så "överreagerar" jag. Jaaa. Och de e inten poäng att prata med henne, hon blir deffensiv direeekt och vägrar lyssna och jag är bara dumdumdum, eller så skulle hon be om ursäkt lite halvhjärtat för att sllippa lyssna.

Jag har sett många avsnitt av Ellen degeneres på tv, och jag tycker är hon är superinspirerande!! Så sjukt kulig, smart och godhjärtad! Hon hjälper så många och sprider så mycket glädje! Och hon är verkligen sig själv till 100%! Älskart!

HÄR KOMMER EN MYCKET VIKTIG TEXT!!!!!!!!!!!

I framtiden vill jag bli framgångsrik, det har jag sagt miljontals gånger, vem vill inte det liksom. Jag vill tjäna massor av pengar, och jag vill använda pengarna till att förändra världen. Ja det låter dumt. Men jag vill använda mina (framtida) pengar till att hjälpa människor, till att rädda djur och natur. Jag vill kunna göra skillnad och sprida glädje. Såg ett youtube klipp där man ser klipp från olika kända personer som pratar om miljön och djurpplågeri. Man ser hur sälungar klubbas ihjäl, hur valar skjuts med harpun, hur delfiner slaktas brutalt, hur FÖRFÄRLIGT djuren behandlas, hur man skövlar regnskogen, hur alla fabriker sprutar ut föroreningar i luften och hur glaciärer smälter och jorden förorenas. Det är förskräckligt. Jag mådde så illa när jag såg vattnet färgas rött runt ett skepp som slaktade valar, hur isen var röd och täckt av massvis små sälungar. Jag mår så illa! Jag blir så arg och jag förstår inte hur man kan göra så!!!??! Jag förstår det verkligen inte! Hur kan man vilja skada något så oskyldigt som ett djur. En sälunge? En delfin? Dem får ingen trevlig död heller. Och helt i onödan!! För att någon tyckte det var snyggt med en päls gjord av sälungar... Jag blir spyfärdig. Att se hur dem bara kan ta en klubba och slå.
Kommer ihåg på en samhällslektion när jag gick på högstadiet. Vi pratadeom etik och moral, och då var "djurens rätt " huvudämnet, jag argumenterade att djuren har rätt att leva ett bra liv osv och jag kommer ihåg hur många var emot mig.. och vår lärare sa att människor har ett visst "människovärde". Trångsynta trångsynta människa. Och han sa att ett lejon är inte som man ser i lejonkungen, dem kommer inte fram och börjar sjunga. Vadfan. Jag är fortfarande upprörd över den lektionen.
Djur gör inte fel. Djur lever som dem ska leva. Dem är inte giriga, falska, egoistiska och trångsynta. Dem förstör inte planeten vi bor på. Dem försöker bara överleva. När en jägare blir anfallen av en björn anses björnen vara den farliga. Men vem fan är det som går på björnens mark med ett gevär och letar efter djur och döda. Björnen försöker bara försvara sig för fan. Sen så måste björnen dö, och då får jägaren en ny matta. Kulkul. Rättvist? Vi river skogar för att bygga fler hus, flera och flera, för människorna ökar. Och när en varg kommer in på en människas mark så ska den skjutas. Så det är okej för människor att komma in på "djurens mark" men när dem kommer in på mark som människan "äger" så ska dem skjutas. Jaa, dumma djur som inte kunde läsa att detta var privat område... Vem fan kan köpa mark egentligen asså? Vem sålde den från första början?? Egendom är stöld från naturen kan man ju säga. Och köpa en stjärna och döpa den. Hur dum får man vara, du kan inte köpa en stjärna...
Money, money, money. Det är vad världen kretsar mot nu. Slit och släng. Så att den ekonomiska tillväxen ökar, för det är bra.. det fick vi lära oss i skolan.. Men hur bra är det egentilgen? Mer avfall, mer tillverkling som leder till mer avgaser.

Världen är inte i bra skick alltså. Kanske det inte är väldens matkris där just du bor, tigrarna finns inte runt dig så du kan inte se hur få som är kvar, vattnet kanske är rent där du bor. Men öppna ögonen och se längre än så. Världen kanske inte kommer att gå under under din levnadstid, du kasnke hinner se några av naturens vacka under innan du dör. Men dina barnbarn kanske inte får det, dem kanske får leva sitt liv i en dammig stad med gasmask?
Det har tagit lång tid att få jorden i så dåligt skick som den är nu, och det kommer att ta lång tid att fixa. Men första steget är att förstå problemet. Börja med att förstå själv och sen försöka få andra att förstå. Har någon orkat läsa allt detta hoppas jag att den förstår.

Jag är tacksam om du har läst, och förstått. Alla kan göra skillnad.



Nu måste jag göra mig iordning för spinning! Ha de gött!

Dagens låt: Man in the mirror - Michel Jackson
2012-02-28 @ 18:15:27 Allmänt Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0