are we human

Hejsan. It's been a while, again. haha

Hmmm, vad har hänt den senaste veckan?

Träffade gamla klasskompisar på onsdagen, ÅH vad det var roligt! Åt hamburgare o snackade massa o sen gick vi o tog en öl. fast jag tog en cider. Har egentligen en "vit" månad, men en ciser skadar inte. Det var i socialt syfte, alla andra beställde något. Det var en trevlig kväll, dem får mig att sakna skolan. Vilka härliga gossar. Jag gillar dem! Dem är sig själv och inga andra! Inget tjafs, inget krångel, ingen falkskhet. SÅ enkelt att bara vara liksom. De e chill, de e kul! Like it! Vi träffas juinte så ofta, men de e jättekul med sånna här catchup efter ett tag, alla har så mycket att berätta!
Men kvällen slutade inte jättesent, för jag skulle hem för började kl 06.00 dagen därpå.

Efter jobbet så tar jag en liten tupplur o väntar på att min syster ska väcka sig med ett HALLÅÅÅÅ när hon kommer hem. Men vaknar ist av telefonen mycket senare än när hon brukar komma hem. Så jag var lite undrande. Har fått ett sms till hemtelefonen, så det bli uppläst(de e rätt kul när man skriver med förkortningar btw!) så är det från min syster, fast de e från ett främmande nummer " Det brinner på skolan, kommmer hem lite senare" Jahapp... gissa om jag blir orolig. Försöker få tag i henne, men det går inet att nå henne. Väntar otåligt. Ska nästan ringa pappa, så kommer hon in genom dörren. Och det första hon säger är "det braaann på skolan!" Hon var inte skärrad. Visst var det lite läskigt, men mest spännande. Det var det enda hon kunde prata om den kvällen. Men I dont blame her. Sånt händer inte varje dag. Det var någon som hade satt fyr i en spotunna. Korkade ungar. Varför gör dem så. Hoppas verkligen att dem växer upp o mognar. Visst barn ska vara barn, men barn sätter för fan inte fyr på skolan. Kankse var det en olyckshändelse, men det tvivlar jag på. Var säkert någon som skulle vara cool, o sen började det kasnke brinna mer än vad som var tänkt.. Tänk på alla som kunde blivit skadade, instängda och kanske tillomed dött. Om något hade hänt min syster vet jag inte vad jag hade gjort.
Har hänt mycket skit i denna lilla byn på sistone. Inbrott i hus varannan dag typ, området häromkring där jag bor är värst drabbat. Kuul. Och massa rån, tar pengar och mobiler, ibland hotar dem med kniv.
jamenar. Har dem inget vettigare för sig? Varför? Är det coolt??? Känner dem sig mäktiga eller vad? Jag förstår dte verkligen inte!! Jag skulle aldrig komma på tanken att göra något sånt, jag tycker det är fel att ta en bit lösviktsgodis i affären innan man har betalt det liksom. Även fast de inte är någon big deal att smaka en bit, men jag kan inte göra det. Det bevisar bara att jag är en bra människa, o det är jag, det vet jag, det kan jag leva med. Men dem som rånar och gör inbrott, tar från familjer o personer som jobbar hårt för att tjäna pengar för att kunna leva ett bra liv. Massa bilder på datorn, fina smycken som man kanske fått från mormor som har ett stort sentimentalt värde, mobiler som kostar tsenlappar.. Borta med vinden för det var en egoistisk jä*el som kände för att bryta sig in i någons hus för att ta det. Så sjukt fel. ett hus ska vara en plats där man finner ro och är en trygg plats. Det är bara så fel och jag förstår inte hur dem människorna som gör det kan leva med det. Idioter är vad dem är.
Var tvungen att skriva av mig det. Blir så arg.

På fredagen den 13e så fick jag mitt första pass i minihuset! Var rätt nervös. Men dte gick bra! Det var jättekul! Barnen var snälla o söta, ritade dem dem o kollade film med dem! Det var jättekul! Älskar barn! Något av det finaste som finns är barnskratt! Det värmer hjärtat. Det är så rent, så sött och så glatt.
Så jag överlevde fredagen den 13 utan större problem. Trillade i trappan bara. Gjorde ont o gumpen. Men det gick över nästa dag.

Lördagen så jobbade jag 7-16. Det gick bra. Jobbade först på golvet o sen i kassan. Kul med variation. Det var en bra dag. O sen på kvällen så åt vi god mat här hemma. Karré, potatiskroketter och WHISKEYSÅS!! Mmm från jensens. SmarrigT! Sen kollade vi film. Mysig familjekväll!

På söndag var jag B o en killkompis i malmö o såg dansshowen som B tyvärr inte kunde vara med på pga av sin lunginflammation o alla mediciner hon tar. Det är bra att hon kan var upe o röra på sig. men förstår att det sved att se någon annan ta hennes plats som hon hade jobbat så hårt för. Men hon hanterar det bra! Sen åt vi på TGI fridays. Oj vad mätt jag blev... som vanligt när man äter ute. Äter mer än vad man tänkt. Jag var duktog o drack bara bubbelvatten iaf.

Måndag, jobbade 6-12. Sen var jag trööött.
Tisdag, jobbade 9-15. Sen tränade jag o kollad epå handbollsmatchen på tv. Niklas Ekberg är GRYYM! Saknar handbollen.. :( menmen. Sne hände en kul lite random sak. en kille som jag träffat EN gång på en fest för nästan 2 år sedan skrev till mig på face o vi förjade snacka. Dte var mycket trevligt, och random.

Idag ha rjag varit ledig. Gått en massa. Kollat film. Tränat bodypump. Och skrivit detta inlägget typ.
Nu ska jag sova. Jobbar imorron!

På fredag ska jag nog simma, har inte badat sen i somras så de ska bli kul. Få se om jag har modet o visa mig i bikini bara..
O sen ska jag o B fixa massa papper för college. Wihoo. Spännande, läskigt, kuuul!

Godnatt!

Dagens låt: Human - the Killers

2012-01-18 @ 22:05:09 Allmänt Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0