hjärta

Heej! Så var det dags för ett inlägg igen.

Kan börja där jag avslutade sist. Japp, jag badade. Simmade i en hel timme nästan, o sen bastade jag. Hade en kupong. "Träna hela januari, helt gratis, prova på allt", det lär ju skitbra. Så jag anmälde mig o så, sen precis inna jag ska dit så ser jag"kan användas en gång" längst ner i pyttesmå bokstäver. Jag bara "..........oorh." typiskt. Borde anat det. Lurendrejare. Typ. Det är fel markandsföring. Jag blev bara arg. Så jag tänker inte träna där fler gånger, utan kupong...
Iallafall. Det var nice att simma. Kändes som jag svalde halva bassängen dock. urk. Det var typ en månad sedan sen jag rakade benen haha.. dom hade gått i ide nu under vintern. Så det var nödvändigt. Kändes bra efter allt ockås, efter simmandet o efter bastandet. Sen skulle B o jag fixa USA-papper. Colleget har skickat en låååååång lista vad som krävs för att vara behörig för att söka som "international student". Det var en hel del. Inte så enkelt som vi trodde, eller jag iaf. B har fått allt att låta så simpelt. men somsagt, det får man ta med en deciliter salt, hon menar väl o jag älskar att hon är så positiv, men oj villken chock allt det kom som. Priserna, hälsoförsäkringar, visum osvosv... Så jag började överväga att gå i sverige ist. där är utbildningen gratis, o allt hade varit mycket enklare. Jag hade fått en bra utbildning o så.. Men efter en´viss bätänketid så, nä.. jag vill till USA jag vill utmana migsjälv, ta mig an denna utmaningen och avsluta med flaggan i topp. Visa att det inte är omöjligt, ävenm fast man inte är särskilt rik. Den enda man måste ha är en dröm och drivkraft. Och mod att kunna förverkliga drömmen. Jag vill verkligen lyckas med det här. Jag kan ta mig an dethär. Behöver bara ett stipendium. Är det någon där ute soom skulle läsa detta o bestitta en enorm förmögenhet, så är ni välkommna att sponsra mig!
Ska fortsätta att leta stipendium, de är bara såå jobbigt och energikrävande o det känns så hopplöst, men skam den som ger sig. Får ofta en massa frågor, för att jag vill till usa är ingen hemlighet o alla frågar hur det går o om jag har hört något nytt eller kommit in än.. Hade varit så enkelt att bara snabbspola förbi hela sökningsprocessen o bara få det gjort. Men så funkar det inte. Är ledin imorron, så då ska jag bannemig leta lite iaf!

Hade stängning i lördags. Jobbar massa helger nu. Men det klirrar fint i kassan den. Min collegefond växer, det jag har sparat ihop änsålänge räcker inte ens till ett år än haha.. Kämpa på hej o hå. Iaf, det var en kul stäningning, jag fick göra kundmeddelandet innan vi skule stänga o det blev katastrofalt, sa fel, började skratta och lade på haha.. 

Sen har jag bara jobbat sön, tis och idag. Ledig i måndags. D¨bara chillade jag, o så (viktigt) tränade jag box! Det var intressant. Kände ingen där. Kände mig fånig ibland. Men oj vad skönt dte var att få slå på något/någon. Hon jag boxades med "Dig skulle man inte vilja ge sig på". Jag är nog rätt stark. Slutet var roligast, o jobbigast, alla stod i en cirkel så var det olika övningar vid varje person. Snabbt tempo, krävande övningar. Man får verkligen pressa sig, det var härligt.

 

Skulle varit ledig idag. Hade tänkt att chilla, leta stipendium, kolla film o besöka min brors grav. Meeen så ringer dem från jobb o frågar om jag kan jobba. Javisst. Räddaren i nöden sa dem. Så jag var uppe 4.50. Skulle cykla dit, låset hade frusit fast..... fick upp det tillslut, cyklade, trillade på en isfläck, men jag gjorde mig inte illa, och börjar jobbet kl 6 med att lyfta läskbackar. 3 pallar... själv. Gissa om man får ont i ryggen, händerna och huvudet... Härligt att göra lö 6 på morgonen. Fick hjälp med dem aldra sista backarna tack o lov. Slutade kl 3. Tänkte gå till graven då, men orkade inte, gick hem o vilade, åt o sen var det vipps iväg till träning. Idag var det body pump!  Jag må säga att  jag är duktig med träningen. Känner små förbättrningar på kroppen och att jag blir starkare. Men vad jag verklgen vill ha är smalare ben och plattare mage! Och större bröst. Men det kan jag nog inte träna fram.... Snarare tränar bort det lilla jag har... men hellre vältränad än stora bröst och allt annat också stort och mjukt.
Tror jag äter jättefel.. det är SÅÅÅ svårt att veta vad som är rätt.. när alla dieter är olika o alla gör olika. Det bästa är nog att äta varierat, lagom mängd, hyfsat regelnundet och inte allt för mycket godis, kakor och sånt.. Det är nog det bästa. För den inte så extrema iaf.

Imorron ska jag på dejt.  Hna jag var på dejt med sist har jag glömt nu. SÅ nu är det en annan, har snackat med han länge på sms.. men jag gilla rinte smskonversationer jättemycket, så det ska bli kul att prata med han irl. Dock åke rjag dit i vän syfte, tror i nte tat han är min typ. Men det ska bli trevligt iaf.
Och får gratta min bror på födelsedagen en dag i efterskott. Han skulle fyllt 17 idag. Allt hade verkligen varit heeelt annorlunda om han hade varit i livet idag. Jag hade inte varit den jag är idag utan han. Han har gjort mig till en bra person, och jag är tacksam för det. Undrar hur jaghade varit, (hade nog inte varit en dålig person, menjag hade nog tagit mer förivet och inet vara lika djup). Undar hur han hade sett ut o hur han hade varit. Tankarna går åt alla håll. ATt han dog är tragiskt, men det är sånt som händer. Det är synd att han inte fick en chans att få växa upp och leva sitt liv. Jag vet att han hade varit en bra människa. Han är den enda kille jag någonsin gråtit över. Min lillebror. Känns konstigt. Vila i frid kära bror. <3 Tänker på dig.


Nu ska jag sova. Är sååå trött nu. Linserna börjar göra ont ohuvuidet är tungt. Så ska koppla in ipoden o lyssna på ljuvlig musik o sova gott o sova länge. Leeedig imorron.


Dagens låt: Tears in heaven - Eric Clapton
Hans låt. Varje gång vi hör den, så tänker vi på honom. 

2012-01-25 @ 21:58:31 Allmänt Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0