heeyeeeyeeeyeeye

Hejsanhoppsan!

Första inlägget för iår, wooop wooop.

 

Har inte hänt så mycket sedan sist jag skrev. Har jobbat en gång, den 2a januari. Sen har jag varit ledig sedan dess, jobbar nästa gång på tisdag. Har stängdning då med, men det gör mig inget, för då hinner jag med att göra saker på förmiddagen o se vampire diaries reprisen på morgonen hihi.
Så dessa dagar jag varit ledig har jag passat på att umgås med kompisar. Och jag tränade för fösta gången iår, body pump, heeelt smockat på gymmet nu, alla nyårslöften.... Jag hade på lika mycket vikt som jaghade sist jag tränade i november, sen fick jag en jäääääklars träningsverk. Men det förtjänade jag. Som jag har syndat med maten o godis hela december, och har inte varit jätteduktig nu i januari heller... Men jag ska skärpa mig!
I fredags såg jag Les miserables med min familj. Många bra sångare, men inget jag fatnade för. Det var nog inte en enda dialog i hela musikalen, dem sjöng när dem pratade med varandra... Menmen.

En bluffare ringde hem till ss häromdagen också, sa att hon ringde från microsoft o att något var fel på vår dator o att den skickade felmeddelande till dem.. Det hela lät ju lite skumt. Hon snackade bara engelska. Det var pappa som pratade med henne. Iaf, så hon bad oss att starta datorn o kolla upp det.. Pappa anade att dte var något skumt, så han startade den gamla datorn, som tar 20 min att starta o som vi inte har något viktigt på.
Detta hände precis innan vi skulle iväg o se les miserables, så dem han aldrig slutföra det, o sa att hon kunde ringa upp på måndag ist. Jag sa till pappa att googla om det, om det står ngt om sånna bluffar. Mycket riktigt, där står att microsoft aldrig ringer upp.. o massa annat. Så det var ju tur att den gamla datorn är så seg att det aldrig hann slutföras något. Dem ville ju åt info om bankkonton o massa sånt. SÅ uttnyttjar dem folks okunskap om datorer för att lura dem, luta oskyldiga människor, vilket jobb. Hoppas dem åker fast.
Så ja, varning för sånt... Om någon skum ringer om er dator oi säger att något är fel o vill att ni ska logga in någon stans o kolla upp dte. Säg att ni redan har fixat det eller att ni inte behöver deras hjälp bara.

Igår var jag på middag hos farmor o farfar, åt kalkon. Idag ska jag på middag hos mormor o morfar. Tror nog att det blir kalkon då med...

Nästa vecka ser inte så händelserik ut heller. Ledig imorron, så då sk ajag till bibblan o låna böcker om stipendium och kost o hälsa. På onsdag ska jag nog träffa grabbarna från min gamla klass. Ska bli kuul! Och såklart ska jag träna o äta nyttigt hela veckan....... japp. Försöka iallafall. Man fr unna sig något gott ibland.

Tycker synd om B. Vet inte hur mycket tid, ork och pengar på hennes dans. O nu ska dem ha uppvisning i januari som jag o några till planerat att gå på.. men hon har ju varit sjuk länge nu.. o nu får hon medicin, hon hade lunginflammation.. så hon komme rinte få vara med på showen... Den betydde jätte mycket för henne. Kan inteföreställa mig så hemskt det måsta kännas för henne nu.
Men vad kan man göra? Det är väl bara att acceptera, o hoppas att det kommer fler chanser.

Sitter o kollar resor till sommaren. Ska resa någon stans med min familij. Längtar efter att komma bort till sol o värme. Får ju dock vänta till sommaren.. men den som väntar på något gott...
Får se hur det bli med jobbet också, har vick till v. 7. Så får se om jag får vara kvar där. Jag vill vara kvar där längre, så jag kan tjäna mer pengar. Sen har jag svårt att välja om jag vill jobba över sommaren, vet att jag skulle nog tjäna en del välbehövliga pengar... men sen vill jag ha tid att kunna umgås med familj o vänner om jag nu åker till staterna i augusti.
Jag är inställd på att åka iaf. Fast vill fortfarand einte ta det förgivet o sen ble störtbesviken om jag inte skulle komma in. Plus jag behöver ju stipendium.. Inte helt lätt att hitta här i sverige. men kan ju få från colleget, men jag vill ha några säkra kort också.

Dagens låt: We stand togehter - Nickelback

2012-01-08 @ 15:18:58 Allmänt Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0